Forum

Forum

 

 

zapraszamy na forum [FORUM]


Buddyzm Tybetański • Re: 6 Jog Naropy
29/04/2017
QUOTE:
jakie perspektywy ma osoba z Polski, chcąca praktykować w przyszłości 6 jog Naropy?
Bardzo dobre :) Jeśli jesteś pilny w swojej praktyce, ukończysz nyndro, przejdziesz praktykę jednego z jidamów z poziomu anuttarajogatantry, wówczas zdobyłeś podstawy do wejścia w sześć jog naropy. W Polsce masz możliwość otrzymania pełnego przekazu sześciu jog naropy. Podczas rozmowy z lamą Rinczenem zapytałem go o praktykę sześciu jog naropy przez osoby świeckie. Odpowiedział mi, że są w Polsce osoby świeckie. które praktykują sześć jog naropy. Oczywiście najlepsze warunki stwarza praktyka w odosobnieniu, ale jak powiedział mój rdzenny lama Tenga Rinpocze, każdy kto spełni odpowiednie wymagania, niezależnie czy jest mnichem, czy osobą świecką, mężczyzną czy kobietą, może uzyskać pożytek z praktykowania sześciu jog naropy. Już teraz możesz potraktować swoją praktykę jako przygotowanie do sześciu jog naropy. To jak teraz traktujesz swoją praktykę itp. pokazuje jak będziesz podchodził do praktyki sześciu jog naropy, i jakie rezultaty ona przyniesie :) Powodzenia :)

Statystyki: autor: paolo — sob kwie 29, 2017 18:42



Buddyzm Zen • Re: haiku
29/04/2017
QUOTE:
bez początku
kropel tyle ile ust
i o jedną więcej
sutka moc woła
chętni zawsze przybędą
potęga matki

Statystyki: autor: amogh — sob kwie 29, 2017 09:17



Buddyzm Tybetański • Re: 6 Jog Naropy
29/04/2017
QUOTE:
jakie perspektywy ma osoba z Polski, chcąca praktykować w przyszłości 6 jog Naropy?
Praktyki wstępne należałoby i możliwe, że już tylko odpowiedni kurs/seminarium znaleźć i praktykować.

Na odosobnieniu 3-letnim są w programie.

pozdro
k

Statystyki: autor: karuna — sob kwie 29, 2017 06:14



Buddyzm Tybetański • Re: Kolorowe bransoletki - co tak naprawdę oznaczają?
29/04/2017
Te kolorowe mają by chronić przed nieszczęściem, chorobą. Ale nie wiem czy to rodzaj taki konkretny ma być, czy też chodzi o intencję z jaką był sznureczek robiony. Widziałem w buddyjskim sklepiku.

Są też rangzen. Biało czarne sznureczki/bransoletki, symbol walki Tybetu o niepodległość. Można nosić ze względu na solidarność zTyebtem. Powstał pomysł w chińskim więzieniu i pierwsze zostały robione z dostępnych tam nitek czy coś...
Nosiłem swojego czasu, ale z rok temu zgubiłem. :/
Teraz chyba znowu skołuję, ale też jest kolorowa wersja i wydaje mi się ona bardziej pozytywna, jakby...


:namaste:

k

Statystyki: autor: karuna — sob kwie 29, 2017 06:12



Wasze pierwsze pytania • Re: Pytanie o praktykę - dobór metod do praktyki Wadżrajany oraz niskie umiejętności.
29/04/2017
Dziękuję za pomoc, za odpowiedź.

:namaste:

k

Statystyki: autor: karuna — sob kwie 29, 2017 06:06



Buddyzm Tybetański • Re: Cytaty Nauczycieli
29/04/2017
''Określenie ''Matka Wszystkich Buddów'' stało się ważnym motywem w czasach odrodzenia buddyzmu indyjskiego oraz w Tybecie. Co to oznacza, że Pradżniaparamita jest matką wszystkich buddów? Odpowiedź tkwi w jej konotacji z pustością (śunjata) i z wnikliwym wglądem (pradżnia). Po pierwsze, nazywa się ją pustością rozumianą jako urzeczywistnienie poglądu, że wszystkie zjawiska są niezrodzone, nie powstały i nie mają końca. Nie ma w nich żadnej niezmiennej esencji, a zatem żadne zjawisko nie istnieje realnie, nawet przez chwilę. Wszystkie zjawiska (które wyłoniły się z pustości, z matki) są wolne od jakichkolwiek określeń, które się im przypisuje, jak również nie posiadają żadnej natury ani właściwości. Inaczej mówiąc, zjawiska są zupełnie poza koncepcjami, dlatego uznaje się je za doskonale czyste. Z tej przyczyny mówi się o doświadczeniu, że jest podobne do snu, że cechuje je żywa i jasna przejrzystość, a nigdzie we śnie nie doszukamy się jakiejkolwiek rzeczywistej egzystencji.
(...)
Interpretowanie pustości jako niezrodzonej natury wszystkich zjawisk wydaje się zaprzeczeniem definicji, która określa Pradżniaparamitę jako matkę. Ale właśnie dlatego, że są niezrodzone, ona jest ich matką. Śariputra sławi ją: ''Nie czyni niczego wobec zjawisk(...). Nie tworzy żadnego zjawiska, ponieważ pozbyła się dwóch rodzajów zaciemnień (...). Nie kładzie też kresu zjawiskom. Ona sama, nieprzerwana i niezrodzona, jest doskonałością mądrości.'' Ponieważ naturą wszystkich zjawisk jest ostateczna pustość. Przdżniaparamita, która sama jest pustością,. jest ich matką.
(...)
Pradżniaparamita jest symboliczną matką wszystkich, którzy urzeczywistniają tę naturę: ów głęboki wgląd stanowi początek ujawnienia oświeconej natury praktykującego. Dostrzeżenie braku przyrodzonej esencji w zjawiskach budzi niedualistyczną mądrość w praktykującym; jest ziarnem stanu buddy. Z tego powodu ''pradżnia, która wyszła poza'', czyli Pradżniaparamita, jest odkryciem poprzez doświadczenia, które staje się w jednej chwili Matką Wszystkich Buddów. Dlatego ta, która objawiła się jako Pradżniaparamita, jest Wielką Matką buddów przeszłości, teraźniejszości i przyszłości.''

cytat pochodzi z: ''Gorący oddech dakini'', Judith Simmer-Brown
nasze forum jest patronem tej książki, którą ze swej strony bardzo polecam kroczącym ścieżką wadżrajany

Statystyki: autor: kunzang — pt kwie 28, 2017 23:01



Buddyzm Tybetański • Re: 6 Jog Naropy
28/04/2017
jakie perspektywy ma osoba z Polski, chcąca praktykować w przyszłości 6 jog Naropy?

Statystyki: autor: karmadorje — pt kwie 28, 2017 20:52



Wasze pierwsze pytania • Re: Pytanie o praktykę - dobór metod do praktyki Wadżrajany oraz niskie umiejętności.
28/04/2017
"wiara w siebie" i w swoja praktyke to rowniez element praktyki, wzrasta on w miare jak umysl przebywa w stanie medytacji jidama. watpliwosci sa przeszkodami ktore sie pojawiaja naturalnie ale nie nalezy z nimi walczyc ani ich odpychac, poprostu rob swoja praktyke nadal.
Kiedys dostalem taka osobista rade od Karmapy "wytrwalosc w praktyce jest bardzo wazna"

Statystyki: autor: Karinos — pt kwie 28, 2017 15:18



Buddyzm Tybetański • Re: Kolorowe bransoletki - co tak naprawdę oznaczają?
28/04/2017
Takie sznureczki sa rozdawane jako element rytualu tantrycznego np. inicjacji albo rytualu ochronnego w celu ochronnym ciala i umyslu.
Mozna wiec powiedziec ze nosza one "blogoslawinstwo" nauczyciela i praktyki.

i nie jest to tylko traducja tybetanska. Wlasnie wrocile ze Sri Lanki gdzie podobne szureczki byly rozdawane pielgrzymom przed wejsciem na Sri padaya (Adam's peak).


Generalnie takie sznureczki mozna trzymac/nosic az sie nie zniszcza, ale po jakims czasie spalic je albo np uzyc jako wypelnienie posagu (zwlaszcza jesli sa od bardzo cennych nauczycieli albo wyjatkowo waznej inicjacji).

niektorzy nosza je latami na sobie, co wyglada dosc obrzydliwie po kilku latach - jakis taki paskudny koltun na szyji :hyhy: :th:

Statystyki: autor: Karinos — pt kwie 28, 2017 15:04



Buddyzm Tybetański • Re: Kolorowe bransoletki - co tak naprawdę oznaczają?
28/04/2017
z czarnym to chyba praktykują tantrycy związani z bóstwami takim jak Mahakala, Hevajra, KAli.
tutaj masz dobry artykuł na temat tych kolorów:
http://www.exoticindiaart.com/article/colors/

Statystyki: autor: Rafus — pt kwie 28, 2017 00:09



Buddyzm Zen • Re: haiku
28/04/2017
bez początku
kropel tyle ile ust
i o jedną więcej

Statystyki: autor: Diamentum — czw kwie 27, 2017 23:33



Buddyzm Zen • Poszukuję kogoś kto doświadczył oświecenia ZEN.
27/04/2017
Napiszę o sobie.
Doświadczyłem rozumowania w ramach tzw. logiki paradoksu (rozumu paradoksowego) zgodnie z książką - A.Kozyra - Filozofia zen (2003). Stan ten trwał ok. 10 dni tak jak teraz to analizuję po moich różnych aktywnościach.
Doszedłem do tego stanu nie poprzez medytację lecz czyste rozumowanie w spokojnych warunkach w takich jak zwyczajowo przychodziło mi się skupiać (delikatna muzyka w tle te sprawy...). Doświadczyłem stanu myślenia jak to określam na "pełnej petradzie". Jasność, skojarzenia oraz niesamowita satysfakscja z dawania dobra. Początkowo występowały u mnie problemy komunikacyjne ale w każym momencie mogłem to kontrolować jeśli była potrzeba komunikowania się w kanonach logiki klasycznej.
Wchodziłem w to (czyli stan przed oświeceniem) odrzucając jakąkolwiek metafizykę (bogowie w tym Budda) samo czyste rozumowanie. Założeniem moim było im mniej wiary tym więcej rozumu - żadnych dogmatów. W ramach studiowania filozofów zachodu doszedłem do tzw. filozofii środka. Wchodziłem w to jako wychowany a pożniej wyedukowany sam - chrześcijanin, niepraktykujacy. Wyszedłem jako człowiek wierzący i niewierzący jednoczeście . Całego procesu myślowego, w którym to się stało nie mogłem sobie przypomnieć, wiem tylko, że było to "lśnienie myślowe" zakończone przynajmniej u mnie wielkim płaczem ale wiedziałem, że jest to płacz szczęścia.
Poszukuję kogoś kto mógłby podzielić się swoimi doświadczeniami i wie o czym tutaj piszę.

Statystyki: autor: poldus — śr kwie 26, 2017 23:25



Buddyzm Zen • Re: haiku
26/04/2017
odrobina
ot jedna łza
trumnę zamyka


ps
QUOTE:
Nie ma tak Panie Kocie, sam Pan się usuń. Wszystko co dzieje się w Vegas zostaje w Vegas!
dobrze.

Statystyki: autor: kunzang — śr kwie 26, 2017 22:57



Buddyzm Tybetański • Re: Kolorowe bransoletki - co tak naprawdę oznaczają?
26/04/2017
QUOTE:
witaj Ailixia

...ale masz świadomość, że Gem się tu nabija? :)

pozdrawiam
:14:
:) heheh wiem :-D
i dalej czekam na jakąś mniej humorystyczna odpowiedz :D

Statystyki: autor: ailixia — śr kwie 26, 2017 12:23



Buddyzm Tybetański • Re: Kolorowe bransoletki - co tak naprawdę oznaczają?
26/04/2017
witaj Ailixia

...ale masz świadomość, że Gem się tu nabija? :)

pozdrawiam
:14:

Statystyki: autor: kunzang — śr kwie 26, 2017 08:01



Buddyzm Tybetański • Re: Kolorowe bransoletki - co tak naprawdę oznaczają?
26/04/2017
QUOTE:
Tak skrótowo i pobieżnie, bo z pamięci:
  • więcej niż 108 wstążek – neofita,
  • 1 wstążka – szeregowy,
  • 1 czarna wstążka z plecionką – służba ochrony (czarny pas),
  • 2–5 wstążek – starszy szeregowy,
  • 10–20 wstążek – wikariusz (może prowadzić medytacje),
  • 21 wstążek w różnych kolorach – rycerz Zielonej Tary,
  • 22-25 wstążek – proboszcz gompy,
  • 26–30 wstążek – biskup (a.k.a. podróżujący nauczyciel),
  • 35 wstążek w kolorach pastelowych – emanacja Czenreziga,
  • 40 wstążek – facet w kryzysie wieku średniego,
  • 50 wstążek i czarny płaszcz – major służby ochrony,
  • 67 wstążek – emeryt,
  • 70 wstążek z drutu – jogin z żelaza,
  • 75 cierniowych wstążek – specjalista od dialogu międzyreligijnego,
  • 80 wstążek w kształcie fallusa – miłośnik Drukpy Kunleya,
  • 90 wstążek – (zarezerwowane),
  • 108 wstążek – lama.
jakie mają znaczenie kolorowe wstazki(czy kolor w ogóle ma znaczenie? ) na nadgarstku ? na ktorej rece nalezy je nosic prawej czy lewej ? dlaczego maja supelek na srodku ?

Statystyki: autor: ailixia — śr kwie 26, 2017 07:12



Buddyzm Zen • Re: Cytaty Nauczycieli
23/04/2017
Czy Brad Warner jest nauczycielem? Dla tych, którzy praktykują zen z pewnością tak. I dla mnie też, mądry człowiek.

"Przez całe życie uczyłeś się radzić sobie z rzeczywistością poprzez wykluczanie pewnych rzeczy, dzielenie ich na kategorie, rozróżnianie między tym, a tamtym. Ale rzeczywistość zawiera również to wszystko, co określamy mianem "niewłaściwego", wszystko to, co nazywamy "złym", wszystko to, czego nienawidzimy, ponieważ w głębi duszy wiemy, że jest niedobre. Możemy wiedzieć, że coś jest "złe", tylko jeśli sami się o tym przekonamy i opatrzymy to odpowiednią etykietą. W taki sposób jednak ustanawiamy psychologiczne bariery, które nie pozwalają nam nawet dostrzec, że to, co uważamy za złe, jest częścią naszej własnej psychiki. Aby stanąć twarzą w twarz z rzeczywistością, musimy stanąć twarzą w twarz również z tym, co jest w nas złe, z tym, czego istnieniu uporczywie zaprzeczamy, ponieważ tak bardzo chcemy wierzyć, że jesteśmy "dobrzy"

B. Warner. "Hard core zen"

Statystyki: autor: amogh — ndz kwie 23, 2017 12:12



Buddyzm Zen • Re: haiku
23/04/2017
QUOTE:
a przed nami
już tylko
tchnienie tsunami


uwaga - to post testowy i zostanie usunięty... to jakby co.
Nie ma tak Panie Kocie, sam Pan się usuń. Wszystko co dzieje się w Vegas zostaje w Vegas!

Tak przy okazji, kiedyś byl chatbox, co z tym tematem?

To też proszę usunąć.

Statystyki: autor: amogh — ndz kwie 23, 2017 10:50



Buddyzm Zen • Re: haiku
23/04/2017
a przed nami
już tylko
tchnienie tsunami


uwaga - to post testowy i zostanie usunięty... to jakby co.

Statystyki: autor: kunzang — ndz kwie 23, 2017 10:43



Buddyzm Zen • Re: haiku
23/04/2017
QUOTE:
QUOTE:
myślisz i liczysz
język interfejesem jest
czyli zgadza się
nie tylko jezyk
ale i palce dwoch rak
tak dla scislosci
stereofonia
dwukanałowa głośnia
już jest nas więcej

ps
doliczyć sylaby do 10, co to za język?

Statystyki: autor: amogh — ndz kwie 23, 2017 10:15



Buddyzm Zen • Re: haiku
23/04/2017
QUOTE:
myślisz i liczysz
język interfejesem jest
czyli zgadza się
nie tylko jezyk
ale i palce dwoch rak
tak dla scislosci

Statystyki: autor: atomuse — ndz kwie 23, 2017 08:03



Buddyzm Zen • Re: haiku
22/04/2017
myślisz i liczysz
język interfejesem jest
czyli zgadza się

Statystyki: autor: amogh — sob kwie 22, 2017 22:12



Buddyzm Zen • Re: Problem z Medytacją
21/04/2017
Uwaga - na tłumienie emocji.

Statystyki: autor: moksza — pt kwie 21, 2017 14:46



Ogłoszenia • Re: Komunikat techniczno finansowy.
20/04/2017
działa <test>

Statystyki: autor: Rafus — czw kwie 20, 2017 19:54



Ogłoszenia • Poszukuję Zenków i Kagyupów do badania online
19/04/2017
Robię badanie (online) do magisterki.
Potrzebuję osób praktykujących:
- Zen
- buddyzm tybetański, w szczególności Karma Kagyu
- we wspólnotach katolickach np Oaza, Odnowa lub osób po prostu konkretnie praktykujących katolicyzm bez wspólnoty

Masz chęć? Napisz prywatną wiadomość, prześlę linka :) Będę bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam.

Statystyki: autor: Andrewek — śr kwie 19, 2017 19:11



Ogłoszenia • Re: Komunikat techniczno finansowy.
19/04/2017
:super: Ja widzę
Obrazek

Statystyki: autor: Karma Jesze — śr kwie 19, 2017 18:53



Ogłoszenia • Re: Komunikat techniczno finansowy.
19/04/2017
proszę o informację kto widzi ten post

Statystyki: autor: Marek — śr kwie 19, 2017 14:58



Śląskie Towarzystwo Buddyjskie • Re: Budda w trawie
16/04/2017
nie wypalił ....

w planowanym zakresie, czyli wersja społecznościowa ;)
ale wersja "osobista" - w toku

p
m

Statystyki: autor: Marek — sob kwie 15, 2017 23:19



Ogłoszenia • Komunikat techniczno finansowy.
15/04/2017
Drodzy Przyjaciele,

w najbliższych dniach nastąpi zmiana wersji PhpBB naszego forum, na aktualną.
Następnie forum zostanie przeniesione na inny (szybszy) serwer. W związku z tym pojawią się czasowe przerwy w pracy.

Równocześnie zachęcam do dokonania darowizn na utrzymanie infrastruktury informatycznej, numer konta znajdziecie tutaj: http://www.umysl.info/vpage/833/rachunek-bankowy

pozdrawiam
Marek

Statystyki: autor: Marek — sob kwie 15, 2017 16:55



Buddyzm Zen • Re: haiku
15/04/2017
liczysz sylaby
potem nikt cie nie lubi
gdzie zwłoki idą

Statystyki: autor: amogh — sob kwie 15, 2017 02:41



Buddyzm Zen • Re: haiku
08/04/2017
QUOTE:
od dzisiaj jestem
pasterzem owiec i krów
oraz bydła też

keine Bedeutung!
Obrazek

Statystyki: autor: atomuse — sob kwie 08, 2017 12:15



Wasze pierwsze pytania • Re: Pytanie o praktykę - dobór metod do praktyki Wadżrajany oraz niskie umiejętności.
08/04/2017
Dziękuję za uświadomienie mi tego, że o prośbę chodzi.

Sprawdziłem już.



Nie mniej jednak poproszę o tę pudżę.
Pomyślę nad intencją.

Pozdrawiam

Statystyki: autor: karuna — sob kwie 08, 2017 12:03



Wasze pierwsze pytania • Re: Pytanie o praktykę - dobór metod do praktyki Wadżrajany oraz niskie umiejętności.
08/04/2017
Dziękuję za odpowiedź.

Przepraszam, że się źle wyraziłem...
Od mniszek z klasztoru w pobliżu Dharamsali można kupić jako raczej donację dla nich teksty pudży , między innymi tę Buddy Medycyny.
Z tym wiąże się dylemat czy można bez instrukcji taką praktykę robić.

Jeszcze sprawdzę ale to raczej o teksty chodzi, które to mniszki udostępnianiają.

Pozdrawiam serdecznie
Przepraszam za nieścisłość
k

Statystyki: autor: karuna — sob kwie 08, 2017 11:44



Wasze pierwsze pytania • Re: Pytanie o praktykę - dobór metod do praktyki Wadżrajany oraz niskie umiejętności.
08/04/2017
Cześć.
Jeśli prosisz o wykonanie pudży czy modlitwy w Twojej intencji to Ty nie potrzebujesz niczego. Żadnego przekazu! Traktuj to jako pudżę wykonaną dla Ciebie, z intencją abyś był zdrowy.

Pozdrawiam.

Statystyki: autor: Karma Jesze — sob kwie 08, 2017 09:45



Wasze pierwsze pytania • Re: Pytanie o praktykę - dobór metod do praktyki Wadżrajany oraz niskie umiejętności.
08/04/2017
Dobry (dzień albo i wieczór ;) )

Nie chcę zakładać nowych wątków tym razem.

Pytanie jest takie:
Otóż chciałbym zakupić Pudżę Buddy Medycyny od mniszek mieszkających przy Dharamsali. Można zamówić via internet, i podać dedykację. ... Czy potrzebuję do tego jakiś ustny przekaz, czy traktować to jak modlitwę?


pozdro
karuna

Statystyki: autor: karuna — sob kwie 08, 2017 01:17



Buddyzm Zen • Re: haiku
06/04/2017
na lichej glebie
choćby sam budda zasiał
nic nie wyrośnie

Statystyki: autor: amogh — czw kwie 06, 2017 02:31



Buddyzm Zen • Re: haiku
02/04/2017
proste pytania:
kim jestem? dokad ide?
no i glownie, z kim?

Statystyki: autor: atomuse — ndz kwie 02, 2017 19:35



Buddyzm Zen • Re: haiku
02/04/2017
od dzisiaj jestem
pasterzem owiec i krów
oraz bydła też

keine Bedeutung!

Statystyki: autor: amogh — ndz kwie 02, 2017 02:14



Dharma/Dhamma • Re: Co trenował Budda
02/04/2017
Jeśli Bodhidharma przyniósł ponoć chi kung do Chin, to może dla zdrowia ćwiczył? :peace:

Statystyki: autor: karuna — ndz kwie 02, 2017 01:19



Publikacje • MATTHIEU RICARD - Na drodze do oświecenia
28/03/2017
Na drodze do oświecenia
Kluczowe instrukcje mistrzów medytacji buddyzmu tybetańskiego

red. Matthieu Ricard

Jak wykorzystać każdą chwilę na drodze do oświecenia? Najbardziej doświadczeni mistrzowie buddyjskiej medytacji na przestrzeni ponad dwóch tysiącleci udzielali kluczowych wskazówek w tej materii. Matthieu Ricard wybrał oraz opatrzył komentarzami najbardziej inspirujące i jasne instrukcje, pochodzące ze wszystkich wielkich ośmiu tradycji buddyzmu tybetańskiego. Dilgo Khjentse Rinpocze zachęcił Matthieu Ricarda do stworzenia tej antologii słowami: „Kiedy zaczynamy doceniać głębię poglądu ośmiu wielkich tradycji buddyzmu tybetańskiego, kiedy widzimy, że wszystkie te ścieżki prowadzą do tego samego celu, nie zaprzeczając sobie, rodzi się w nas myśl, że tylko niewiedza może prowadzić do stronniczych poglądów”.

Autorami zaprezentowanych w tej książce nauk są wielcy mistrzowie tradycji buddyjskiej z Indii i Tybetu, dawni i współcześni, tacy jak: Budda Siakjamuni, Nagardżuna, Guru Rinpocze, Szantidewa, Milarepa, Longczenpa, XIV Dalajlama, Dilgo Khjentse Rinpocze, Dudziom Rinpocze i wielu innych. Poruszają oni takie tematy jak natura umysłu, przyjmowanie schronienia, rozwijanie altruistycznego współczucia, zbieranie zasługi, podążanie za duchowym przewodnikiem, praca z poglądem, medytacją i działaniem oraz usuwanie przeszkód w miarę postępów na drodze do oświecenia.

Matthieu Ricard, dobrze zapowiadający się genetyk z zespołu noblisty François Jacoba, ponad czterdzieści lat temu porzucił karierę naukowca i wybrał buddyzm jako swoją życiową drogę, wyjeżdżając z Francji w Himalaje, gdzie spotkał swoich pierwszych nauczycieli medytacji. Dziś jest aktywnym uczestnikiem naukowych programów badawczych w dziedzinie wpływu ćwiczeń medytacyjnych na funkcjonowanie mózgu, a także uznanym tłumaczem tradycyjnych buddyjskich tekstów. Mieszka w klasztorze Szeczen w Nepalu, gdzie angażuje się w projekty humanitarne stowarzyszenia Karuna-Shechen, dba o zachowanie dziedzictwa kultury tybetańskiej i poświęca się życiu kontemplacyjnemu. W Polsce ukazały się następujące książki, których jest autorem lub współautorem: Mnich i filozof, Nieskończoność w jednej dłoni, W obronie szczęścia, Sztuka medytacji.


SPIS TREŚCI
PRZEDMOWA

CZĘŚĆ PIERWSZA
Skierowanie umysłu na duchową ścieżkę
1. Znaczenie ludzkiego życia
2. Refleksje o nietrwałości i śmierci
3. Od nasiona do owocu, czyli prawo przyczyny i skutku
4. Brak satysfakcji w świecie uwarunkowanym niewiedzą
5. Wyrzeczenie się przyczyn cierpienia

CZĘŚĆ DRUGA
Podstawy praktyki
1. Przyjęcie schronienia
2. Altruistyczna miłość i współczucie
3. Sześć doskonałości albo najwyższych cnót
4. Oczyszczanie zasłon i gromadzenie zasługi
5. Mistrz duchowy – jednoczenie się z umysłem mistrza

CZĘŚĆ TRZECIA
Zasadnicza droga
1. Zrozumieć naturę umysłu
2. Pustelnik
3. Pogłębianie duchowej praktyki
4. Pogląd, medytacja i działanie

CZĘŚĆ CZWARTA
Pokonywanie przeszkód i postępy w praktyce
1. Wyłapywanie błędów
2. Pokonywanie wewnętrznych demonów

APENDYKS
Osiem wielkich pojazdów linii urzeczywistnienia w buddyzmie tybetańskim

NOTY BIOGRAFICZNE
SŁOWNICZEK
PRZYPISY

Książka dostępna na stronie:
http://www.rogaty-budda.pl/na-drodze-ma ... icard.html

Statystyki: autor: jw — wt mar 28, 2017 08:53



Buddyzm Zen • Re: haiku
25/03/2017
zdradziłam siebie
tłumiąc intuicję są
i teraz wściekłam

Statystyki: autor: atomuse — sob mar 25, 2017 23:09



Buddyzm Zen • Re: haiku
25/03/2017
zamkniętam w klatce
gdzież to wyrzuciłam klucz?...
dziurawa pamięć

Statystyki: autor: atomuse — sob mar 25, 2017 22:16



Dharma/Dhamma • Re: Co trenował Budda
25/03/2017
kung-fu panda style napewno :just:


do czasow wspolczesnych przetrwal https://en.wikipedia.org/wiki/Malla-yuddha wiec pewnie cos w tym stylu

Statystyki: autor: Karinos — sob mar 25, 2017 10:35



Buddyzm Zen • Re: haiku
23/03/2017
stwierdzić też można
że człowiek leniwym jest
w myśleniu własnym

ps
tribute to R.M.

Statystyki: autor: amogh — czw mar 23, 2017 04:24



Ateneum - rozważania • Re: Kary cielesne wobec dzieci w różnych krajach świata
23/03/2017
Szanowni Państwo

Mówią Państwo o karach cielesnych, ale czy ktokolwiek mówi o karach mentalnych?
Wszyscy wiemy, że aby uzyskać śmietanę trzeba ubić masło, ale czy w analogiczny sposób trzeba wychowywać dzieci? Aby uzyskać... co... społecznie funkcjonalną jednostkę? Ubij człowieka, a dostaniesz społeczeństwo...?

Krzywda społeczna i mentalna temu światu zadana została. A może to karmiczna wizja?

Pozdrawiam

Statystyki: autor: amogh — czw mar 23, 2017 03:14



Buddyzm Zen • Re: haiku
19/03/2017
można napisać
coś totalnie bez sensu
używając słów

Statystyki: autor: amogh — ndz mar 19, 2017 11:39



Publikacje • Theravadyjski internet w kieszeni - Archiwum darmowych materiałów ENG i PL
16/03/2017
Hej

Zamieszczam link do zbioru darmowych książek, artykułów oraz sutt, w języku angielskim i polskim, związanych z buddyzmem Theravady, które są dostępne za darmo w internecie. Jest to zbiór, który był tworzony dla celów osobistych, a jednym z celów tworzenia takiego zbioru było umożliwienie i ułatwienie wyszukiwania i przeszukiwania materiałów buddyjskich pod kątem danego hasła, słowa, zganienia, tematu. Innym z celów była również możliwość posiadania nie tylko lepszej wyszukiwarki off-line, ale również możliwość posiadania znacznej części buddyjskiego internetu w kieszeni, w przejrzystej formie, bez dostępu do internetu (np. na czytniku kindle).
Dla zainteresowanych tym pokaźnym zbiorem, prosimy o przeczytanie pliku z instrukcjami, (Folder-> All plik INFORMACJE!.txt) poniżej szybka instrukcja, która może się przydać osobom w gorącej wodzie kąpanym:
W głównym folderze zbioru znajduje się kilka folderów, każdy nazwany odpowiednio co do strony z której w danym miejscu został pobrany materiał. Foldery dodatkowo w swojej nazwie posiadają na końcu informację o ostatniej edycji/aktualizacji danego folderu. Informacje te można usunąć po ściągnięciu na dysk, zwłaszcza jeżeli planujemy wrzucić zbiór na kindle'a.
Niektóre miejsca i nazwy w zbiorze są tak długie, że przy zbyt długim adresie miejsca docelowym u nas na dysku, może pojawić się informacja, iż pewne pliki mają zbyt długą nazwę i nie mogą zostać zapisane. Zbiór tym samym należy wrzucić do jak najkrótszej lokalizacji na dysku np. "C:\b\"
Ściąganie ze strony na której znajduje się zbiór, działa w specyficzny sposób. Pliki pobierając się wpierw do pamięci przeglądarki, tym samym przy ściąganiu nie wyskakuje typowa informacja o ściąganiu pliku, lecz informacja tam zawarta jest na stronie. Strona musi być cały czas otwarta, a kiedy ściąganie dobiegnie końca, wówczas plik zostanie w jednym momencie zapisany na dysku.
Na stronie tej, cały zbiór pobrać można za jednym kliknięciem, klikając w ikonę podpisaną "Download as ZIP", jednak przez wyżej wspomnianą rzecz, nie jest to rekomendowany sposób i lepiej wydaje się ściągać każdy folder pojedynczo, klikając na wybrany folder prawym przyciski mysz i wybierając opcję "Download" -> "Standard download" lub "Download as ZIP"(nie ma to znaczenia).
Można również ściągnąć dedykowany program tej strony i dzięki niemu ściągać wszystkie rzeczy w bardziej dostępny sposób.
Serwis jest darmowy: https://mega.nz/#F!uo9iEITa!K1ddST6htgCJt41X9iRcJw

Jeśli chciałbyś pomóc w projekcie(nadanie praw dodawania/edytowania) możesz napisać na PW lub na maila z notatki lub na maila: archiwum.theravada@gmail.com

Statystyki: autor: nikt — czw mar 16, 2017 17:14



Buddyzm Zen • Re: haiku
15/03/2017
Szanowni Państwo
Jestem Państwu coś winien
Czystą Krainę

Statystyki: autor: amogh — śr mar 15, 2017 14:44



Media • Re: Zakazana Drużyna - dokument do pobrania
05/03/2017
tutaj znalazłem:
Det forbudte landshold

Statystyki: autor: tomkoff — ndz mar 05, 2017 17:12



Buddyzm Zen • Re: haiku
04/03/2017
chciałem mądry list
zazen haiku
wielkie nic nie-do-opisania

Statystyki: autor: karuna — sob mar 04, 2017 23:25



Dharma/Dhamma • Co trenował Budda
04/03/2017
W okresie, gdy żył jeszcze w pałacu Budda trenował (i to z ogromnym powodzeniem) formę zapasów, sztuki walki. Czy ktoś orientuje się co to było? (uprzedzając "zabawne" komentarze-potrzebuje tego do artykułu, który przygotowuję)

Statystyki: autor: SherabNyima — sob mar 04, 2017 09:18



Media • Re: Zakazana Drużyna - dokument do pobrania
04/03/2017
Link jest nieaktywny :(

Można skądś pobrać/zdobyć ten film?

Chciałbym zorganizować pokaz w warszawie. Sprawa zyskała ostatnio nową aktualność tydzień temu amerykanie odmówili wiz , powstałej w 2012 roku żeńskiej drużynie piłkarskiej Tybetu

Statystyki: autor: SherabNyima — sob mar 04, 2017 08:12



Buddyzm Zen • Re: haiku
02/03/2017
Cienka linia dnia i nocy
Nie mów, że nie widzisz
horyzont na styku dłoni

Statystyki: autor: Diamentum — czw mar 02, 2017 09:35



Buddyzm Zen • Re: haiku
01/03/2017
w dzień widzę pół siebie
we śnie spotykam Mistrza
idę do pracy w smogu oparach

Statystyki: autor: karuna — śr mar 01, 2017 14:36



Buddyzm Zen • Re: Mantry w zen.
01/03/2017
1) Zależy co dokładnie rozumie się pod terminami mantra i używać czy praktykować z mantrą.
Mantra może być pojedynczą sylabą (na przykład ,,om"), sentencją złożoną z kilku słów, wersetem, tekstem.

"The Heart Sutra, in its Japanese form (the Hannya Shingyo), is often chanted by Zen groups before and/or after a meditation sitting. It's ideal for this purpose because its concise length (less than 300 syllables) makes it easy to memorize, while still capturing the essential elements of Buddhist teaching. It isn't necessary to understand the words of the Hannya Shingyo in order to derive benefit from it, simply allowing yourself to become absorbed in the act of chanting. However, it's possible to add another dimension to the experience with even a basic understanding of the words themselves, and that's the purpose of this page."

Czy recytowanie, śpiewanie Sutry Serca jest lub też może być traktowane jako używanie, praktykowanie z mantrą? Można dyskutować. Ale sama Sutra faktycznie zawiera mantrę: https://en.wikipedia.org/wiki/Heart_Sutra#Mantra

Statystyki: autor: leszek wojas — śr mar 01, 2017 10:52



Buddyzm Zen • Re: Mantry w zen.
01/03/2017
QUOTE:
Podejrzewam, że w Japonii mantry mogą się pojawiać w ramach wymienionych szkół, ale nie będą uważane za praktykę stricte zen.
https://www.youtube.com/watch?v=De15EaR_irk

Statystyki: autor: leszek wojas — śr mar 01, 2017 00:14



Buddyzm Zen • Re: Mantry w zen.
27/02/2017
QUOTE:
Wiesz może jak brzmi ta mantra Surangamy?


I imię Mahakali po koreańsku?
Czemu jest ważna dla nich?
Mahakala = Daeheuk cheon (dehuk czon)

Po koreańsku mantra brzmi tak:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/180 ... ma_kor.mp3

To bardzo długa mantra ;)
Nie wiem, co zdecydowało o tym, że jest popularna w Korei. Może dlatego, że Sutra Sutrangamy to sutra powstała w kręgach czan?

Pzr,
Piotr

Statystyki: autor: iwanxxx — pn lut 27, 2017 11:15



Buddyzm Zen • Re: Mantry w zen.
27/02/2017
QUOTE:



Ad.2 Nie wydaje mi się, ale różne tantryczne aspekty są zaszyte we wchodnioazjatyckich ceremoniach, więc nie wykluczałbym w ciemno. Mahakala jako postać występuje we wspomnianej wyżej Surangamie, która jest ważną praktyką dla Koreańczyków.
Wiesz może jak brzmi ta mantra Surangamy? I imię Mahakali po koreańsku?
Czemu jest ważna dla nich?

Statystyki: autor: bebokk — pn lut 27, 2017 10:32



Ogłoszenia • Intensywne odosobnienie Kyolche w Warszawie
23/02/2017
Dzień dobry, E-Buddo i E-Buddowie,

W imieniu Szkoły Zen Kwan Um i Wu Bong Sa Warszawskiego Ośrodka Zen chciałam zaprosić Was na Zimowe Kyolche - tradycyjną sesję medytacyjną w koreańskim stylu, która odbywa się w naszej Świątyni zlokalizowanej pośród lasów Falenicy.

Kiedy: 7 stycznia - 7 kwietnia 2017

Kyol Che znaczy "Mocna Dharma" i jest to jednocześnie czas zdyscyplinowanej praktyki medytacji około 7 godzin dziennie, śpiewów, wspólnych formalnych posiłków oraz pracy zen jak i kultywowania wielkiego spokoju zgodnie z regułą ciszy w otwierającej się przestrzeni odosobnienia. Na nasze sesje od trzydziestu lat istnienia Ośrodka przyjeżdżają zarówno nauczyciele z Azji, Ameryki i Europy, mnisi, mniszki oraz zaawansowani uczniowie zen jak i początkujący w praktyce medytacji oraz przedstawiciele innych religii i zaprzyjaźnieni chrześcijańscy księża. Jeżeli zastanawiasz się, czy Kyolche jest dla Ciebie, to tak - jest ono dla wszystkich.

Częścią odosobnienia są również odbywające się w środy otwarte dla osób spoza odosobnienia Mowy Dharmy o godzinie 14:30, dwie rozmowy indywidualne z nauczycielem i trening konganów (koanów) oraz codzienne spacery i sesje jogi bądź sonyu (energetycznego oddechu).

WEJŚCIA między 17:30 a 18:00 i wyjścia do godziny 17:00 odbywać się będą w soboty, a krótsze II wejścia w środku tygodnia wyłącznie w wyznaczonych dniach. Wyjątki będą możliwe jedynie dla tych osób, które bezwzględnie nie mogą pojawić się we właściwym terminie np. z powodów komunikacyjnych (podróż).

Prosimy o przywiezienie ze sobą śpiworów, ręczników, skarpetek, w których poruszamy się w Ośrodku i w Sali Dharmy, luźnych spodni do kostek do siedzenia oraz o zaopatrzenie się w osobistą apteczkę na wypadek przeziębienia i innych dolegliwości. Każdy uczestnik zobowiązany jest do posiadania ubezpieczenia zdrowotnego.

GRAFIK NAUCZANIA - w tym roku nauczać będą nasi europejscy oraz polscy Mistrzowie:

1. 07-14.I Jo Potter JDPSN
2. 14-21.I Jo Potter JDPSN
3. 21-28.I Muchak JDPSN (II wejście 18:00 26.I - 28.I)
4. 28.I-04.II Muchak JDPSN
5. 04-11.II Jikwang SSN
6. 11-18.II Knud Rosenmayr JDPSN
7. 18-25.II - Intensywny Tydzień z praktyką nocną Ja An JDPSN
8. 25.II-04.III Ja An JDPSN (II wejście 18:00 02.III - 04.III)
9. 04-11.III Oleg Suk JDPSN
10. 11-18.III Bon Shim SSN
11. 18-25.III Igor Piniński JDPSN
12. 25.III-01.IV Joeng Hye SSN
13. 01-07.IV Bon Shim SSN (II wejście 18:00 5.IV)
08-09.IV Europejski Sangha Weekend z Ceremonią Wskazań i Zgromadzeniem Członków
Głównymi nauczycielkami dharmy będą w tym roku SND Vera H. z Czech (pierwsza połowa) oraz mniszka Myong Hwa Sunim z Polski i Korei (druga połowa).

OPŁATY (dla Nauczycieli Dharmy/Członków/Sympatyków):

Kyol Che 2 dni160/190/220 zł (40/45/55 Euro)
Kyol Che 1 tydzień490/560/660 zł(120/140/165 Euro)
Kyol Che 2 tygodnie930/1050/1250 zł(230//260/310 Euro)
Kyol Che 3 tygodnie1390/1550/1850 zł(350//390/460 Euro)
Kyol Che 4 tygodnie1750/2000/2350 zł(440/500/590 Euro)
Każdy kolejny tydzień430/480/570 zł (110/120/140 Euro)
Całość 4950/5500/6500 zł (1250/1380/1600 Euro)


Zapraszamy do fundowania stypendiów oraz korzystania z Funduszu Zniżkowego na Kyolche 2017.

Opłaty za Kyol Che, podobnie jak przekazywanie wszelkich innych datków na świątynię, stanowi Danaparamitę, praktykę szczodrości, będącej jedną z siedmiu doskonałości. Nie jest to tylko cena za którą "kupujemy" udział w sesji, lecz praktyka duchowa sama w sobie. Pozwala ona Sandze na organizację odosobnienia oraz jest jednym z filarów utrzymania Świątyni przez cały rok, dzięki czemu istnieje ona nieprzerwanie od lat osiemdziesiątych.
Jak co roku, oprócz fizycznej i bezpośredniej praktyki medytacji siedzącej podczas Kyol Che, zachęcamy zatem również do duchowego udziału w odosobnieniu poprzez przekazywanie datków.
Dzięki Waszym darowiznom i kwotom przekraczającym podane ceny osoby w trudniejszej sytuacji finansowej będą mogły wziąć udział w Kyolche. W ciągu ostatnich kilku lat już kilkanaście osób dzięki Wam mogło zająć miejsca w Sali Dharmy.

Każde Twoje 80 zł to stypendium dla uczestnika za jeden dzień odosobnienia. Jeśli chcesz, napiszemy Ci, który to dzień, byś miał/a świadomość, że w tym czasie praktykujesz razem z nami.
Tradycyjnie w Korei uważa się, że datek i praktyka wspartej osoby przynoszą błogosławieństwo dla pracy, która ten datek umożliwiła. Dzięki temu praktykujemy razem mimo, że jesteśmy oddaleni w przestrzeni. "Kiedy siedzisz, tylko siedź. Kiedy pracujesz, tylko pracuj."
Dodatkowo, dla osób pragnących siedzieć 2 tygodnie odosobnienia lub dłużej Council ESZKU przygotowało dodatkowe Europejskie Stypendia. Wubongsa oferuje możliwość otrzymania zniżki osobom przyjeżdżającym na krócej i zmagającym się z trudnościami finansowymi. Pisz: kwanum@zen.pl.
WPŁAT można dokonywać już teraz z dopiskiem Fundusz Zniżkowy na Kyolche:
Szkoła Zen Kwan Um w Polsce
ul.Małowiejska 22/24
04-962 Warszawa
Bank BPH 06 1060 0076 0000 4045 2012 7067

ZAPISY odbywają się wyłącznie poprzez formularz rejestracyjny >>https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... rm?c=0&w=1<< - dziękujemy za pomoc w tej kwestii i jak najwcześniejszą rejestrację, gdyż znacznie ułatwia to organizację odosobnienia. Prosimy też o jak najwcześniejsze (najpóźniej dzień przed odosobnieniem) informowanie o anulowaniu przyjazdu.

Do zobaczenia!

Statystyki: autor: HaeIn — czw lut 23, 2017 10:19



Buddyzm Zen • Re: Polemika pomiędzy Victorią a Sato w kwestii oceny D.T. Suzukiego
18/02/2017
Dość ciekawy artykuł powiązany z tematem wątku autorstwa Dong Zhao - spojrzenie z chińskiej perspektywy:

http://www.ijssh.org/papers/381-C10004.pdf

Zhao odnosi się do wypowiedzi D.T. Suzukiego w kontekście wojny chińsko-japońskiej:

"In 1896 when the Fist Sino-Japanese War began, D. T.
Suzuki wrote, "religion should, first of all, seek to preserve
the existence of the state." Echoing his teacher, he regarded
the enemies of Japan as "unruly heathens" who must be
conquered or who would otherwise "interrupt the progress of
humanity. In the name of religion, our country could not
submit to this." Going to the battlefield, to him, is a religious
pilgrimage. Suzuki used poetic language to celebrate and
boost the spirit of Japanese soldiers in battle. "Our soldiers
regard their own lives as being as light as goose feathers
while their devotion to duty is as heavy as Mount Taishan (in
China). Should they fall on the battlefields, they have no
regrets." This metaphor of "goose feathers" borrowed from
China was a most influential military indoctrination, telling
soldiers that their individual lives, compared with the noble
cause of imperial war, were without any significance and had
no weight."

Statystyki: autor: leszek wojas — sob lut 18, 2017 13:20



Publikacje • Tulku Thondup - Mistrzowie medytacji i cudów
15/02/2017
Mistrzowie medytacji i cudów to zbiór barwnych biografii trzydziestu pięciu urzeczywistnionych mistrzów, których pełne niezwykłego spokoju i cudownych zjawisk życiorysy są wyrazem oświecenia. Nauczyciele ci pojawili się na Dachu Świata – w Tybecie, za jego złotych czasów. Należą do obecnej w szkole Ningmy linii Longczen Ningtig; jest to cykl mistycznych nauk, odkryty przez wielkiego uczonego i adepta – Dzigme Lingpę.
Poczynając od Garaba Dordże i kończąc na współczesnych mistrzach, każda z przedstawionych w książce osobowości odgrywa w linii Longczen Ningtig wyraźną i ważną rolę. Opowiadając własnymi słowami historie mistrzów, autor próbował uchwycić zarówno ich wewnętrzny świat, jak i spektrum zewnętrznych aktywności: ich zmagania z fizycznym i emocjonalnym bólem, przekraczanie iluzji związanych z praktyką i medytacją i – co najważniejsze – ich przebudzenie ku wrodzonej naturze i właściwościom buddy. Ich biografie są bezcennym źródłem nauk o medytacji; rozpalają w sercach czytelników duchowy płomień.

http://vimala.pl/glowna/21-mistrzowie-m ... 40414.html

Statystyki: autor: noneko — śr lut 15, 2017 19:13



Buddyzm Tybetański • Re: Czym są bóstwa medytacyjne? Jak się je powinno postrzegać? Problem w tym temacie.
13/02/2017
Dziękuję.

Czytałem, przeglądałem wskazany wątek, choć nie do końca zrozumiałem, miałem wrażenie, że do mnie się nie odnosi.

Podobno Budda kiedyś "wyemanował" postać Białej Tary spontanicznie, i to znowu dla mnie zagwozdka.

Z resztą podobno Wadżrajanę przekazał ludziom dopiero Siakjamuni, być może była taka potrzeba, możliwość, zręczny środek.

Dziękuję jeszcze raz. :namaste:

pozdrawiam
k

Statystyki: autor: karuna — pn lut 13, 2017 01:14



Ogłoszenia • 19.02.2017 - Smak wolności - Spotkanie z mnichem buddyjskim w szkole jogi Sattva w Krakowie
11/02/2017
Smak wolności

Spotkanie z mnichem buddyjskim w szkole jogi Sattva w Krakowie.

Krakowska Sangha Theravady serdecznie zapraszamy na tzw. przekaz Dhammy, czyli wyłożenie nauk Buddy.
Wiedzę przekaże Bhante Pabhassara, mnich polskiego pochodzenia, który żyje i zgłębia tajemnice świadomości wśród lasów oraz klasztorów Birmy, Tajlandii, jak też Wietnamu.
W trakcie spotkania w Krakowie Bhante przekaże kwintesencję wiedzy i praktyki zebranej na przestrzeni wielu lat, u nauczycieli z niemal każdej tradycji buddyjskiej.
Po wykładzie odbędzie się wspólna medytacja oraz sesja pytań i odpowiedzi.
Bhante Pabhassara praktykuje medytację od 15. roku życia. Początkowo medytował, aby rozwinąć swoje zdolności muzyczne. Żyjąc w Europie, stosował różnorodne współczesne metody - od improwizacji w sesjach muzyki jazzowej i synchronizacji półkul mózgowych, poprzez jogę Ashtangę Iyengara i Qi Gong, aż po udział we wspólnotach medytacyjnych w tradycji hinduizmu.. Poszukiwanie głębszego zrozumienia przyczyniło się do jego wyjazdu do Azji południowo-wschodniej, gdzie przyjął pełną ordynację na drodze duchowej jako mnich buddyjski. Obecnie praktykuje i poszerza swoją wiedzę zarówno w zakresie tradycyjnej szkoły Theravada, jak i wietnamskiej szkoły Zen, czerpiąc z nauk wybitnych nauczycieli medytacji takich, jak Ajahn Sumedho, Sayadaw U Tejaniya czy Thich Nhat Hanh.

GDZIE: ul. Smoleńsk 22/22, w szkole Jogi Sattva (w podwórzu kamienicy nad teatrem)

KIEDY: 19 lutego 2017 – niedziela 9:30

Plan spotkania:

9:30 – Zbiórka (patrz messenger)

10:00 – Medytacja z instrukcjami

10:20 – Wykład

11:00 – Sesja pytań i odpowiedzi

11:30 - Zakończenie

Wstęp wolny

Można ale nie trzeba, dać znać na maila, czy jest się wstępnie zainteresowanym, bądź przyjdzie się, tak żebyśmy mogli być przygotowani organizacyjnie na odpowiednią liczbę osób.

theravada.krakow@gmail.com

Statystyki: autor: nikt — sob lut 11, 2017 22:43



Buddyzm Zen • Re: haiku
10/02/2017
nie chcę więcej kłamać
przepraszać
może nie

Statystyki: autor: karuna — pt lut 10, 2017 22:42



Buddyzm Zen • Re: Dlaczego zen to nie jest buddyzm?
10/02/2017
QUOTE:
Z drugiej strony widzę, że chodzi tu o rozróżnienie między zen a tradycją tybetańską...
Był kiedyś taki wspaniały wątek na tym forum, gdzie padały kolorowe (albo szare) porównania między obiema tradycjami. Gdzie to się podziało? To była mega merytoryczna dyskusja, bo twórcza!
:hyhy:

Statystyki: autor: lepsze — pt lut 10, 2017 21:56



Buddyzm Zen • Re: Nauczanie poza słowami
10/02/2017
Daro,
chyba najlepiej jest praktykować ze sprawdzonym nauczycielem. Kiedy będzie potrzebował słów, będzie ich używał. A kiedy nie, to nie :) Wówczas będzie sobie stosował nauczanie poza słowami!
Dobry nauczyciel dostosuje metodę do ucznia.

Statystyki: autor: lepsze — pt lut 10, 2017 21:43



Buddyzm Tybetański • Re: Czym są bóstwa medytacyjne? Jak się je powinno postrzegać? Problem w tym temacie.
09/02/2017
QUOTE:
.Czy ci dwaj Buddowie po prostu ze sobą współpracują? Mają związki karmiczne. Wspólne wskazania. ...
Czy może to jest odwołanie do tego jak manifestuje się Oświecenie?
Może nie tylko?
Cześć :)

przeczytaj ten wątek, może coś Ci rozjaśni, ja tylko króciutko zacytuję z postu Paolo:
QUOTE:
jidamy zawsze były i są w esencji jednym. Dharmakaja jest poza rozróżnianiem i podziałem.
Można spostrzegać bóstwa medytacyjne jako pewien rodzaj "bram" (wejść), poprzez które dociera się do urzeczywistnionej natury buddy (do stanu buddy). Jest tych "bram" wiele, ale każda z nich, choć reprezentuje ściśle określony aspekt oświeconego umysłu, prowadzi do tego samego celu: do osiągnięcia wszystkich oświeconych właściwości. Twój przykład z Czenrezikiem i Amitabhą pokazuje manifestowanie się różnorodności przy jednoczesnym zachowaniu w obu przypadkach tej samej doskonałej natury - dharmakaji - która, należy dodać, jest także naturą mojego czy Twojego umysłu, choć jeszcze nieurzeczywistnioną. ;)


Pozdrawiam, gt

Statystyki: autor: GreenTea — czw lut 09, 2017 01:20



Buddyzm Tybetański • Czym są bóstwa medytacyjne? Jak się je powinno postrzegać? Problem w tym temacie.
07/02/2017
Hejka :padam:

Mam problem z tym jak powinno się postrzegać bóstwa medytacyjne.
Rozwinę pytanie swoimi spostrzeżeniami ubranymi w pytania.

Czy bóstwa pojawiające się w sadhanach to istoty, które się manifestują w danej postaci, czy też może na stałe mają takie a nie inne atrybuty?
Już sam Avalokita niejedną ma formę, więc nawet druga część pytania odpada raczej...

Rozumiem zatem, że nie jest to taka osoba o stałej formie, jak na przykład ja jako człowiek?

Jednak już mały zamęt tworzy to, że Avalokita powstaje z promieniowania miłości Amitaby...
Czy ci dwaj Buddowie po prostu ze sobą współpracują? Mają związki karmiczne. Wspólne wskazania. ...
Czy może to jest odwołanie do tego jak manifestuje się Oświecenie?
Może nie tylko?

Dodam cytat nt świetlistego bardo ostatecznej rzeczywistości (książeczka Z Głębi Serca - Duddziom Rinpocze)
QUOTE:
Kiedy powstają manifestacje łagodnych i gniewnych bóstw, jest się otoczonym przez straszne dźwięki i światła, oraz przerażające otchłanie.
Dodam, że to ma się *chyba* odnosić do modlitwy, wypowiadania imion Buddów w chwili śmierci, czyli nie każdy tego doświadcza. Chociaż jeszcze wcześniej Rinpocze mówił o tym, że wszyscy mają wizje np. 8 manifestacji Guru Rinpocze, tzn jest to też zawsze obecne w naszej świadomości. Chyba akurat Guru Rinpocze, z tego co pamiętam, zasiał ziarno swojego urzeczywistnienia w każdej istocie, mogę się mylić.
No i to przerażenie u osób, które nie praktykowały jest bardzo wtedy silne, w czasie tych wizji.

Przepraszam jeśli to jest niejasne co napisałem, ale jakoś mi coś świta w tym temacie, jednak właściwie to takie nachodzą mnie myśli, że już nie wiem jak do tego się odnosić.

Jeśli to niestosowne miejsce, proszę o przeniesienie postu do off-topic na przykład, czy też "pierwszych pytań".

pozdrawiam
karuna

Statystyki: autor: karuna — wt lut 07, 2017 22:40



Wasze pierwsze pytania • Re: Pytania odnośnie samego Buddy
02/02/2017
Cześć,
QUOTE:
Czy Buddha czynił za życia i po jakieś tzw. cuda?
AN 3.60 - trzy rodzaje cudów (SC 13-29)
QUOTE:
Co Buddha mówił na temat Boga?
DN 1 - o Bogu i jego prorokach (BPS 39-44)

Statystyki: autor: piotr — czw lut 02, 2017 10:57



Wasze pierwsze pytania • Re: Pytania odnośnie samego Buddy
02/02/2017
Czy Buddha czynił za życia i po jakieś tzw. cuda? Co Buddha mówił na temat Boga?

Statystyki: autor: zigi7 — czw lut 02, 2017 07:04



Buddyzm Zen • Re: Nauczanie poza słowami
02/02/2017
Cześć

Też ostatnio miałem w głowie, tenże slogan "nauczania poza słowami".

Mistrz Zen zna na to na pewno odpowiedź. Warto poznać Mistrza, tym samym poznać jego nauki.
Więc jak to się dzieje, że poza słowami?
Nie wiem, i choć chciałem już tutaj esej pisać, to odwołam się do słów Roshiego Shunry Suzuki: śmierć jest największym nauczycielem... Tutaj słowa są zbędne.

Zazen, praktyka działa i to widzę jako nauczanie poza słowami.
Jak dla mnie jest to doświadczenie bez znieczulenia - i jest to drogocenne. Bywa bolesne.

Sutry warto znać, ja obecnie za słaby jestem na nie i nic nie rozumiem.
Jednak widzę, że nauki Mistrzów naszych czasów są dobre.
Czytam o życiu Mistrzów, ich historie. Straszne i tajemnicze, ale nie musieli dużo mówić.

k

Statystyki: autor: karuna — czw lut 02, 2017 02:03



Buddyzm Zen • Re: haiku
02/02/2017
otrzymałem kije
niezliczone kalpy
szukam swego Mistrza

Statystyki: autor: karuna — czw lut 02, 2017 01:36



Ogłoszenia • Re: Studiowanie sutt [PL] - darmowe, otwarte, co dwutygodniowe spotkania wideo-konferencji
29/01/2017
Nagranie z ostatniego spotkania można przesłuchac tutaj:
Autentyczność wczesnych tekstów buddyjskich[Youtube 1h]



Kolejne spotkanie odbędzi się w najbliższy wtorek:
31.01.2017: Studiowanie Sutt - Sāmaññaphala Sutta
QUOTE:
W kolejnym spotkaniu zajmiemy się wyjątkową Suttą - o Owocach Kontemplacyjnego Życia.
http://sasana.pl/dn-02-sir

Poza wspomnianymi w tytule owocami życia kontemplacynego, Buddha wyjaśnia stopniowy trening.
Dowiemy się też jak Buddha odniesie się do wizyty króla Ajatasatu, który wcześniej uwięził i doprowadził do śmierci swojego ojaca - króla Bimbisarę.

Dlaczego warto studiować. sutty?
http://sasana.pl/dlaczego-buddysci-powinni-znac-sutty

Dołączyć będzie można z PC, Mac'a, Linuxa, iOS czy Androida za pomocą linku: https://zoom.us/j/9884710093
Do audio można użyć głośników komputera lub telefonu:
+48 22 307 3488

Statystyki: autor: nikt — ndz sty 29, 2017 14:23



Buddyzm Zen • Re: haiku
27/01/2017
wychodzę na dwór
komary i powietrze
lekkie i szare

Statystyki: autor: karuna — pt sty 27, 2017 03:06



Buddyzm Zen • Re: haiku
22/01/2017
QUOTE:
przez śnieg
przez mgłę
przez siebie
a to co spada
to skąd, takie jest zimne
dlaczego białe

Bonifacy?

Statystyki: autor: amogh — ndz sty 22, 2017 04:33



Ogłoszenia • Re: Studiowanie sutt [PL] - darmowe, otwarte, co dwutygodniowe spotkania wideo-konferencji
19/01/2017
witaj
QUOTE:
Jeśli przez to, jest na forum odpowiedniejszy dział, prosiłbym o przeniesienie tego tematu.
to jest właściwy dział - dziękuję za cierpliwośc, życząc powodzenia :)

pozdrawiam
:14:

Statystyki: autor: kunzang — czw sty 19, 2017 21:03



Ogłoszenia • Studiowanie sutt [PL] - darmowe, otwarte, co dwutygodniowe spotkania wideo-konferencji
19/01/2017
Od pewnego czasu(22.11.2016), co dwa tygodnie we wtorki o godzinie 20:00 do godziny 22:00, organizowane są internetowe spotkania wideo-konferencji poświęcone tematyce "studiowania sutt".
Jak na razie odbyło się 5 spotkań na których omówiona została w całości pierwsza sutta ze zbioru mów długich(Dīgha Nikāya) - DN.1.Brahmajāla Sutta, oraz na ostatnim spotkaniu które odbyło się 17 stycznia, uczyliśmy się o "autentyczności wczesnych tekstów Buddyjskich".
Tym samym kolejne spotkanie odbędzie się najprawdopodobniej 31 stycznia i będzie ono dotyczyło kolejnej sutty ze zbioru mów długich tzn. DN.2.Sutta o Owocach Kontemplacyjnego Życia. Sāmaññaphala Sutta.

Informację zamieściłem w panelu Theravady, jednakże sutty są podstawą, częścią wspólną dla każdego odłamu, dlatego jest to informacja i zaproszenie dla każdego zainteresowanego.
Jeśli przez to, jest na forum odpowiedniejszy dział, prosiłbym o przeniesienie tego tematu.

Spotkania są otwarte dla każdego zainteresowanego tą tematyką, bezpłatne i bez jakichkolwiek zobowiązań.
Można uczestniczyć w dyskusji, zadawać pytania, proponować suttę/temat na kolejne spotkania, lub można nic nie mówić.
Można również samemu poprowadzić spotkanie - zaproponować lub podjąć się jakiejś propozycji.

Do podłączenia się do konferencji potrzebny jest program "Zoom", który można pobrać tutaj: https://zoom.us/download

Spis wszystkich spotkań oraz zapowiedzi kolejnych można znaleźć tutaj:
https://www.facebook.com/pg/SasanaPL/events/

Informacja o ostatnim spotkaniu "Autentyczność wczesnych tekstów Buddyjskich" znajduje się tutaj:
https://www.facebook.com/events/1762739104050480/

Spotkania są nagrywane, więc możliwe, że w przyszłości będą gdzieś opublikowane bądź udostępniane na zapytanie.

Statystyki: autor: nikt — czw sty 19, 2017 20:41



Buddyzm Zen • Polemika pomiędzy Victorią a Sato w kwestii oceny D.T. Suzukiego
18/01/2017
Trzy artykuły (po angielsku) w ramach polemiki pomiędzy Brianem Victorią a Kemmyo Taira Sato w kwestii oceny postawy D.T. Suzukiego i jego wsparcia dla japońskiego militaryzmu w okresie II wś:

D.T. Suzuki a kwestia wojny

Zen jako kult śmierci w wojennym piśmiennictwie D.T. Suzukiego
D.T. Suzuki, zen i naziści

Artykuł Kemmyo Taira Sato jest polemiczną odpowiedzią na książkę Victorii ,,Zen na wojnie". Sato (były profesor uniwersytetu i aktualnie kapłan Czystej Krainy) uważa generalnie książkę Briana Victorii za bardzo cenną - mającą aktualnie duży wpływ na myślenie japońskich buddystów poprzez ujawnienie czy też zwrócenie uwagi na kwestię poparcia japońskich buddystów dla narodowego militaryzmu przed i w okresie II wś ("Few books in recent years have so deeply influenced the thinking of Buddhists
in Japan and elsewhere as Brian Daizen Victoria’s Zen at War (Victoria 1997). The book’s great contribution is that it has succeeded, where others have not, in bringing to public attention the largely unquestioning support of Japanese Buddhists for their nation’s militarism in the years followingthe Meiji Restoration in 1868 (when Japan opened its borders after nearly 250 years of feudal isolation) up until the end of WWII. As a Japanese Buddhist myself, I personally feel a deep sense of gratitude that this aspect of our history has been so clearly brought to light, since it is imperative that all Japanese Buddhists recognize and take responsibility for their traditions’ complicity in the militarist government’s actions.")

Sato polemizuje natomiast z oceną Victorii postaci D.T. Suzukiego przedstawioną w książce w kontekście jego wsparcia dla militarnej polityki Japonii. Zdaniem Sato podejście Victorii jest w tej kwestii wybiórcze i jednostronne. ("All scholars employ quotations from relevant texts to support and develop their arguments, and are of course at liberty to select those passages that best suit their purposes. Even so, Victoria’s highly selective citations from Suzuki’s works often seem motivated less by a desire to clarify Suzuki’s actual views than by a determination to present a certain picture of the man and his work."

W odpowiedzi Victoria powołuje się na wojenne piśmiennictwo Suzukiego i pisze o jego związkach z nazistami.

Zauważony błąd: ojciec Maksymilian Kolbe nie był niemieckim chrześcijaninem.

Statystyki: autor: leszek wojas — śr sty 18, 2017 21:41



Buddyzm Zen • Re: haiku
17/01/2017
przez śnieg
przez mgłę
przez siebie

Statystyki: autor: kunzang — wt sty 17, 2017 22:38



Buddyzm Zen • Re: Różnice między Soto, Son a Thien. Poszukuję szkoły odpowiedniej dla siebie.
16/01/2017
Wielkie dzięki, w takim razie spróbuję udać się do różnych szkół. Koniec końców najważniejsza jest praktyka.

Statystyki: autor: OneTwo — pn sty 16, 2017 23:41



Buddyzm Zen • Re: haiku
16/01/2017
to co życiem zwiesz
tyle czasu trwa, co
ostatnia chwila

Statystyki: autor: amogh — pn sty 16, 2017 21:18



Buddyzm Zen • Re: Różnice między Soto, Son a Thien. Poszukuję szkoły odpowiedniej dla siebie.
16/01/2017
QUOTE:
Stoję więc przed wyborem szkoły i jest to dla mnie ciężkie.
Najlepiej odwiedź różne adresy i zobacz, gdzie Ci się podoba. Bardzo trudno to wymyślić na początku, nie musisz wybierać od razu. Może być tak, że to co wydaje Ci się ważne (np to w którą stronę się siedzi) w praktyce okaże się najmniej ważne. Z mojego punktu widzenia najważniejsze jest być otoczonym ludźmi, z którymi Ci po drodze, którzy Cię wspierają i inspirują. Wymienione przez Ciebie szkoły doktrynalnie są praktycznie takie same, ale różnią się formami, temperamentem nauczycieli, sposobem organizacji. Inne jest zachodnie soto sangi Kannon, inne ortodoksyjnie japońskie soto MB3S. Inne są nastawione na ucięcie dyskursywnego myślenia metody Kwan Um, inne kontemplacyjne, zainspirowanę psychoterpią, metody Thich Nhat Hanha. Jak to mówią w zen musisz sam spróbować wody, to dowiesz sie, czy jest ciepła, czy zimna.

Pzdr,
Piotr

Statystyki: autor: iwanxxx — pn sty 16, 2017 15:36



Kontakt • Re: Thien
16/01/2017
QUOTE:
Tyle tylko, że dobrze byłoby mieć pojęcie, w co oni wierzą i co praktykują, czy to w ogóle jest zen i czy mieści się ta praktyka w jakiejś ściśle określonej tradycji? ;)
Jeśli jest to coś w rodzaju zagranicznej parafii dla Wietnamczyków, to obstawiam, że świeccy mogą się tam co najwyżej pomodlić, zapalić kadzidełko i dać danaparamitę.

Pzdr,
Piotr

Statystyki: autor: iwanxxx — pn sty 16, 2017 14:16



Buddyzm Zen • Różnice między Soto, Son a Thien. Poszukuję szkoły odpowiedniej dla siebie.
15/01/2017
Hej.
To jest mój pierwszy post na forum więc cześć wam! :)
Medytację uprawiam od lat, ale bardzo chaotycznie i niekonsekwetnie(mniej niż więcej) w związku z czym postepy sa marne i nikłe. To było raczej tylko takie w formie relaksacji/wyciszenia + odrobina teorii internet i książka, bez nikogo kto mógłby doradzić.

Zdecydowałem, że chcę wejść w medytację i nauki na porządnie. Stoję więc przed wyborem szkoły i jest to dla mnie ciężkie.
Ogólnie to czego oczekuję od szkoły to napewno nie buddyzm tantryczny, ograniczona do minimum wiara w demony/bożków itp. Również, ceremoniały nie powinny być przesadzone, raczej minimalne. W skrócie ma skupiać się na czystej praktyce medytacji i naukach w znakomitej większości. Chociaż dostrzegam potencjał mantr takich jak „OM” zdarzało mi się próbować tego i było to bardzo efektywne jeśli chodzi o oczyszczenie umysłu i uważność, korzystam do dziś. Chcę też aby podejście było elastyczne i dostosowane do zachodniego stylu życia. Na tym etapie nie wiem czy szukam oświecenia, ale z pewności wiem, że chcę przeżyć to życie tak jak należy, być obecnym w każdej chwili i radować się nim. Chcę doświadczać wszystkiego na 100% i skupiać na tym co ważne. Chciałbym otworzyć się bardziej na ludzi i świat, doświadczenia. Dostrzec swoją prawdziwą naturę i znaleźć miłość do siebie i uwolnić od cierpienia.

Spędziłem trochę czasu czytając o różnych szkołach i mój wybór padł na Mahayanę. Swego czasu terapeuta polecił mi książkę Thich Nhat Hanh – „Cud Uważności” i ogromnie przemawia ona do mnie jak i nauki tego mistrza. Odrobinę liznąłem tego w jaki sposób uczy Hyon Gak Sunim z Koreańskiego Zen (szkoła Kwan Um) co również mi się podobało.

Koniec końców również myślałem nad Zen soto, ale wydaje mi się zbyt surowa. Zbyt dużo uwagi kierują do poprawnego siadu, który w moim przypadku ogranicza się jedynie do siedzenia na krześle. I nie wiem czy do końa przekonuje mnie siedzenie przodem do ściany. Czy Zen Soto praktykuje siedzenie jedynie pomieszczeniu do ściany czy na łonie natury np. Również jest ok?(zdaję sobie sprawę, żę głupie to pytanie może być :D )

Najbardziej skłaniam się ku szkole Thich Nhat Hanh, ale jeśli chodzi o zgrupowania w PL to nie mogę nic znaleźć oprócz Warszawy, ale mieszkam we Wrocławiu i szukam w tym mieście.
Stąd pytanie czy szkoły Zen Soto, Son i Thien bardzo się od siebie różnią? Które są najbliższe sobie. U siebie w miescie mam do wyboru zgrupowanie Zen Soto/Rinzai i Zen Son (szkoła Kwan Um). I chciałbym wybrać tą która najlepiej rezonuje z naukami Nhat Hanh’a.

Drugie pytanie czy takie podejście i korzystanie z różnych szkół zen jest ok?

Statystyki: autor: OneTwo — ndz sty 15, 2017 13:56



Kontakt • Re: Thien
13/01/2017
QUOTE:
A czy to nie jest nastawione wyłącznie na wietnamskich emigrantów?
Prawdopodobnie jest, ale w Warszawie ci ludzie tworzyli także coś w rodzaju ośrodka kultury wietnamskiej i ośrodek ten organizował spotkania dla chętnych, m.in. (gdzieś wyczytałam) w ramach takich spotkań zaproszony został jakiś bardzo znany mnich z Wietnamu. Ja myślę, że mogą być dobrym źródłem informacji na temat możliwości praktykowania w Polsce buddyzmu wietnamskiego, a niewykluczone, że i podjęliby się takiej inicjatywy, jeżeli już tego nie zrobili lub spróbowali zrobić. Bardzo możliwe, że Har-Dao coś wiedział w tej sprawie, skoro pojawiły się fotki na stronce Theravady. Tyle tylko, że dobrze byłoby mieć pojęcie, w co oni wierzą i co praktykują, czy to w ogóle jest zen i czy mieści się ta praktyka w jakiejś ściśle określonej tradycji? ;)


Pozdrawiam, gt

Statystyki: autor: GreenTea — pt sty 13, 2017 22:18



Kontakt • Re: Thien
13/01/2017
Dzięki za odpowiedź :D

Statystyki: autor: Hotei — pt sty 13, 2017 14:00



Kontakt • Re: Thien
13/01/2017
A czy to nie jest nastawione wyłącznie na wietnamskich emigrantów?

Statystyki: autor: iwanxxx — pt sty 13, 2017 11:36



Kontakt • Re: Thien
13/01/2017
Cześć, Hotei :)

z tego wykazu (pozycja 181) wynika, że w czerwcu 2015 r. został zarejestrowany Ośrodek Wietnamskiego Buddyzmu w Polsce (przew. Hien Ha Minh). Inicjatorem jest chyba ten sam człowiek, który tworzył kiedyś świątynię wietnamską w Warszawie i chyba chodzi o tę właśnie inicjatywę, o której swego czasu wspomnieli na fb Theravadini, bo adres się zgadza (05-552 Łazy, ul. Przyszłości 21):
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 313&type=1

Wyczytałam gdzieś (chyba na stronie poświęconej Wietnamczykom), że świątynia nazywa się Chùa Nhân Hoá i że jest jeszcze druga w Laszczkach koło Raszyna, nosząca nazwę Chùa Thiên Phúc. Myślę, że nawet jeżeli nie ma w tych świątyniach rezydujących na stałe mnichów, to z pewnością są co jakiś czas zapraszani, ale to tylko takie moje domysły, trzeba by sprawdzić, jak rzeczywiście jest.


Pozdrawiam, gt

Statystyki: autor: GreenTea — pt sty 13, 2017 01:16



Kontakt • Thien
12/01/2017
Cześć,

czy ktoś z Was wie, czy w Polsce jest jakiś ośrodek buddyzmu Thiền (wietnamski zen)?

(oprócz Uśmiechu Buddy ;) )

:namaste:

Statystyki: autor: Hotei — czw sty 12, 2017 21:19



Ogłoszenia • Re: do siego roku!
12/01/2017
QUOTE:
(...) Żyję zatem, płuczę złoto, od dawna... tak, wiem, co to złoto... Mieszkam w złotym pałacu... Jestem chytrym Pajacem...

Kocham Wasze złoto...

Myślę że Wasze złoto będzie się świecić...

Kocham Was

Jeszcze tylko wypłukać, złoto, tak złoto...

Hmm... a jeśli to nie jest złoto? ... To gdzie jest złoto?

Jeżeli To nie jest Złoto zrywamy wszystkie umowy.
Może zakręć bączkiem, co?... :lovee:
https://www.youtube.com/watch?v=DzDO7nl2cMI


do siego roku, gt :king: :hello:

Statystyki: autor: GreenTea — czw sty 12, 2017 00:41



Ogłoszenia • Re: do siego roku!
11/01/2017
Szczerze... Nikt nie uwierzy...

Z całym szacunkiem, uwielbiam to słowo... Nie jestem Tym karłem Lanisterem... Jeszcze mnie nie zabito!

Żyję zatem, płuczę złoto, od dawna... tak, wiem, co to złoto... Mieszkam w złotym pałacu... Jestem chytrym Pajacem...

Kocham Wasze złoto...

Myślę że Wasze złoto będzie się świecić...

Kocham Was

Jeszcze tylko wypłukać, złoto, tak złoto...

Hmm... a jeśli to nie jest złoto? ... To gdzie jest złoto?

Jeżeli To nie jest Złoto zrywamy wszystkie umowy.

Statystyki: autor: amogh — śr sty 11, 2017 05:32



Ogłoszenia • Re: do siego roku!
06/01/2017
QUOTE:
Kukuryku! obudźmy się, w końcu to Rok Ognistego Koguta :)
Tak go sobie wyobrażam. :)

Obrazek

Wszystkiego dobrego. g:)
pozdrawiam, gt

Statystyki: autor: GreenTea — pt sty 06, 2017 01:44



Ogłoszenia • Re: do siego roku!
04/01/2017
Pomyślności wszelakiej! :)
QUOTE:
w końcu to Rok Ognistego Koguta
Różnie to może być w zależności od wyboru kalendarza :)
QUOTE:
1438 — według kalendarza islamskiego
1733 — według kalendarza koptyjskiego
2009 — według kalendarza etiopskiego
2017 — według rachub Dionizjusza Małego
2560 — według kalendarza buddyjskiego
2764 — według kalendarza egipskiego
2770 — według kalendarza rzymskiego
2967 — według kalendarza berberyjskiego
3754 — według kalendarza zaratusztriańskiego
4350 — według kalendarza koreańskiego
4715 — według kalendarza chińskiego
5118 — według kalendarza hinduskiego
5130 — według kalendarza Majów
5777 — według kalendarza żydowskiego
6017 — według kalendarza masońskiego
6767 — według kalendarza asyryjskiego
7525 — według kalendarza bizantyjskiego
2017 czyli 12017 rok ery człowieka

Statystyki: autor: leszek wojas — śr sty 04, 2017 16:30



Buddyzm Zen • Re: haiku
02/01/2017
ot tak! ziemia dla stóp
woda dla ciała - kiedy idę
krople deszczu są mokre

Statystyki: autor: Diamentum — pn sty 02, 2017 11:40



Ogłoszenia • Re: do siego roku!
02/01/2017
Dziękuję i również składam wszystkim życzenia wytrwałości na Ścieżce i siły by udźwignąć to, co nam ten nowy rok przyniesie. Kukuryku! obudźmy się, w końcu to Rok Ognistego Koguta :) Uściski.

Statystyki: autor: Diamentum — pn sty 02, 2017 10:34



Ogłoszenia • Re: do siego roku!
02/01/2017
forum się zepsuło? u mnie wyświetla się podwójny rok przy postach...

A w Nowym Roku najlepszego wszystkim

Statystyki: autor: Rafus — pn sty 02, 2017 03:44



Buddyzm Zen • Re: Problem z Medytacją
01/01/2017
QUOTE:
Mi problem Michała kojarzy się z tym, że podczas zazen wypływają na wierzch wszelkie chwasty i nieznośne fale myśli, i stąd może być takie rozdrażnienie.

pozdrawiam
k
Właśnie tak się czułem jakbym uwolnił/wyzwolił głęboko zakopane i nagromadzone pokłady gniewu. trafiłeś w dziesiątkę ze swoją odpowiedzią karuna, dzięki.

Statystyki: autor: Michalstrzelkowski — ndz sty 01, 2017 23:18



Buddyzm Zen • Re: Problem z Medytacją
01/01/2017
Nie mam pojęcia czym były spowodowane te nerwy, na szczęście to tylko uwarunkowane stany i na chwilę obecną przeszło. pomogła mi dłuższa medytacja. Medytuję 45 minut i staram utrzymać ten umysł poza medytacją przy codziennych czynnościach.

Pozdrawiam

Statystyki: autor: Michalstrzelkowski — ndz sty 01, 2017 23:14



Ogłoszenia • Re: do siego roku!
01/01/2017
Dziękuję, ale przecież Nowy Rok będziemy mieli dopiero 28 stycznia - rok Ognistego Koguta, o ile się nie mylę :)

:namaste:

Statystyki: autor: dharmozjad — ndz sty 01, 2017 19:50



Bottom

..:..